Hej Hej

Stel je hier voor en start je eigen persoonlijke Zweden weblog
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edwin
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.08.2024 - 12:24
Locatie: Ooststellingwerf

Wij (mijn betere helft en ik - de gek die dit schrijft) zijn verliefd geworden op Zweden sinds onze allereerste vakantie daar. In de beginjaren brachten we onze zomers door op dezelfde camping in Värmland, omdat onze kinderen daar de tijd van hun leven hadden en wij ook zeker niets te klagen hadden.

Maar de kids zijn inmiddels zelfstandig en gaan niet meer mee op vakantie. Dus nu trekken wij er met onze auto en caravan op uit en maken ons eigen avontuur. Na wat onwennige eerste keren, hebben we inmiddels de smaak te pakken. Afgelopen zomer hebben we bijvoorbeeld 8 campings aangedaan en zijn we vele kilometers door het prachtige landschap van Zweden gereden.

Naast onze liefde voor de Zweedse natuur, heb ik een zwak voor Zweeds staal. Zo rijden we in een prachtige Volvo Amazon uit 1968, waarmee we al twee keer Zweden hebben doorkruist met onze oldtimer caravan. En natuurlijk hebben we ook een moderne Volvo XC60 uit 2020. Maar mijn hart gaat ook sneller kloppen van andere Zweedse iconen, zoals een Husqvarna wafelijzer of een Morakniv mes.

Door de jaren heen hebben we al het e.e.a van Zweden gezien, en het gebied boven de meren tot Zuid-Lapland heeft onze harten gestolen. Lapland zelf staat nog op de verlanglijst voor de komende jaren – dat avontuur wacht nog op ons!

Kortom, Zweden heeft ons hart veroverd, en we kijken uit naar alle avonturen die nog komen gaan!

IMG_6492.jpg
.
IMG_7155.jpg
.
IMG_7310.jpg
.
IMG_6873.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet Edwin

Volvo XC60 T8 R-Design 390 pk/640 Nm (2020)
Fendt Bianco Activ 515 SGE (2022)

Volvo Amazon P131 B20 (1968)
BIOD Extase 2L (1974)
Plaats reactie