Hallo Zwedenliefhebbers! Ik heb mij hier onder het pseudoniem Tjenare! ingeschreven, de veelgebruikte informele begroeting in het Zweeds Mijn naam is Gerrit Jan, 56 jaar jong, getrouwd en heb 2 kinderen.
In de Stockholm en omgeving sectie heb ik al prijsgegeven waar ik in Zweden gewoond heb. In 2003 ben ik in Zweden terecht gekomen door contacten die ik vanuit mijn werk bij Scania in Nederland gelegd had. Na 2 jaar is mijn vrouw vanuit NL naar Zweden getrokken en na een paar jaar bleek dat Zweden niet het land is waar zij oud wilde worden... De zoektocht naar een stek elders in Europa begon Uiteindelijk in 2008 in Hannover beland en sinds 2011 in het zuiden vlakbij München. Zweden heeft nog steeds een warm plekje in ons hart, maar dan als vakantieland. Gelukkig mag ik voor mijn werk ook af en toe naar Zweden, dat is telkens toch een beetje 'thuiskomen' en door de vele contacten die ik met Scania heb, kan ik mijn Zweeds ook op peil houden.
Als Nederlander met (werk)ervaring uit Nederland, Zweden en Duitsland kan ik vaak een neutraal bruggetje bouwen tussen de totaal verschillende culturen van Duitsland en Zweden. Het is grappig om van beide zijden te horen hoe ze over elkaar denken en om dan als 'buitenstaander' te bemiddelen
Hoop dat dit forum meer aandacht gaat krijgen, zegt het voort!
Qua vervoer natuurlijk ook Zweeds georiënteerd
NL-S-D Tjenare!
- Ben
- 1st Gear member
- Contacteer:
Heerlijk zo'n internationale carrière.
Duits was vele jaren mijn 2e taal doordat ik zakelijk veel met Duitse en Zwitserse leveranciers te maken had.
Duits was vele jaren mijn 2e taal doordat ik zakelijk veel met Duitse en Zwitserse leveranciers te maken had.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70