Vakantie aan het organiseren. Althans, een begin ermee maken. Als het een beetje wil gaan we weer naar Zweden, en dan ook weer naar Idre en Orsa. Daar zijn we afgelopen zomer ook geweest en dat is heel erg goed bevallen. Maar nu dan over de weg met zowel op de heen- als terugweg een overnachting, heen in Kopenhagen en terug (waarschijnlijk) in Malmö. Dit laatste ivm de reissnelheid in Zweden . Het grote water steken we over via de Oresund Brug, vandaar ook Malmö als overnachtingsplaats op de terugweg. Benieuwd of vrouwlief erin mee wil gaan, want veel lange reisdagen. Voordeel is de prijs: met wat ik hierboven beschrijf moet 2 weken hartje hoogseizoen mogelijk zijn voor een zeer schappelijke prijs. Vorig jaar, inclusief de boot Kiel- Göteburg vv, betaalden we meer dan het dubbele. Er blijft dus budget over voor andere zaken.
Mochten er nutiige tips voor verblijfsplaatsen onder weg zijn (we hebben 2 honden bij ons!) dan hoor ik die graag, en ik zoek ook nog steeds de vlotste route naar het noorden. Ik weet dat het reizen per auto in Zweden gewoon niet zo snel gaat, maar zo vlot mogelijki s natuurlijk wel wenselijk.
Opnieuw naar Zweden
-
- Starter
Mooie om plannen te maken. Wij vertrekken maandagochtend met de V60 richting Zweden om daar de kerstvakantie door te brengen.
Eerst naar Kiel, de boot op naar Göteborg, Daarna door naar Branäs (Noord Värmland, grens met Dalarna) 2 weken een mooi Zweeds huis gehuurd via Airbnb, alles erop en eraan.
Heerlijk om weer naar Zweden te gaan, Afgelopen Oktober nog geweest om een hele mooie Volvo 855 op te halen
In 2008 heb ik een half jaar in Zweden gewoond vanwege studie, en toen echt verliefd geworden op dit prachtige land. Daarna al diverse malen terug geweest.
De mooiste trip was in de zomer van 2022, toen hebben we een een rondreis gemaakt.
Ik hoop wel dat we echt winterweer krijgen, want de voorspellingen zien er nog niet al te best uit. Zijn er mensen die weten hoe het weer daar nu is?
Eerst naar Kiel, de boot op naar Göteborg, Daarna door naar Branäs (Noord Värmland, grens met Dalarna) 2 weken een mooi Zweeds huis gehuurd via Airbnb, alles erop en eraan.
Heerlijk om weer naar Zweden te gaan, Afgelopen Oktober nog geweest om een hele mooie Volvo 855 op te halen
In 2008 heb ik een half jaar in Zweden gewoond vanwege studie, en toen echt verliefd geworden op dit prachtige land. Daarna al diverse malen terug geweest.
De mooiste trip was in de zomer van 2022, toen hebben we een een rondreis gemaakt.
Ik hoop wel dat we echt winterweer krijgen, want de voorspellingen zien er nog niet al te best uit. Zijn er mensen die weten hoe het weer daar nu is?